Afvallen of een gezonde leefstijl is meer dan alleen een verandering van je voedingspatroon. Een sterke positieve houding en zelfvertrouwen zijn nog veel belangrijker. Als je dit in het dagelijkse leven weet toe te passen geniet je automatisch meer van een gezonde maaltijd en beweging.

Je kunt het zien als een spier die je kan trainen. Aan het begin van de dag is het vaak makkelijker om nee te zeggen tegen ongezonde gewoontes, maar naarmate de dag vordert wordt dit moeilijker. De volgende tips kunnen er wellicht voor zorgen dat je het langer kunt volhouden en de spier optimaal kunt trainen.

– Slaap minimaal 7-8 uur per dag.

– Ontspan, stress en gejaagdheid gaan hand in hand met overeten.

– Eet bewust, met aandacht. Als je televisie kijkt terwijl je eet merk je niet op wanneer je verzadigd bent. Hierdoor eet je meer dan je nodig hebt.

– Word bewust van je gedachten. Analyseer en zet ze om in positieve gedachten.

– Beweeg voldoende, bouw je spiermassa op met een paar simpele oefeningen per dag. Beoefen alleen een sport die je leuk vindt.

– Wandel even een rondje of stretch als je een uur hebt gezeten.

– Eet alleen als je echt honger hebt niet omdat zes keer per dag eten je stofwisseling op gang houdt, dit is een fabeltje.

– Eet gevarieerd, niet elke dag hetzelfde ontbijt, lunch of bepaalde voedingsmiddelen.

Merk je dat, je gedachten met je aan de haal gaan herhaal dan voor jezelf positieve affirmaties zoals:

Ik ben leuk, mooi en goed.

Mijn lichaam en geest zijn sterk.

Ik kauw proef en eet.

Ik laat alleen positieve gedachten toe.

Zet je overtollige kg`s bij het vuilnis en beeld jezelf slank in.

Kijk wat bovenstaande tips voor jou kunnen betekenen en geniet van al het moois wat het leven je te bieden heeft.